Skoči do sadržaja

Dobro došli na stranice HPD “Lipa” Lipik

01/01/2017

U nastavku možete vidjeti slike sa naših izleta, radnih akcija i drugih aktivnosti. Ostale podatke možete pronaći preko linkova na vrhu stranice. Uživajte i komentirajte!

Kozjak

06/11/2016

Iako su svi prognostičari za ovaj vikend najavljivali obilnu kišu, mi smo ipak u petak poslije posla krenuli preko Bosne u smjeru Splita. Stigli smo tamo već u kasnim noćnim satima i smjestili se u domu Malačka. Ipak je ostalo dovoljno vremena za večeru i spavanje, tako da ujutro krećemo orni u osvajanje Kozjaka. Evo nas ispred doma Malačka:

Malacka

I pogled prema Splitu sa istog mjesta:

Prolazimo kraj planinarske kuće Česmina (i zaboravljamo se slikati jer je tamo upravo stigao domar pa smo dobili pečat) i nastavljamo hrptom Kozjaka do vrha Biranj:

Biranj

U nastavku stižemo do skloništa Orlovo gnijezdo:

Orlovo Gnijezdo

5_orlovognijezdo

Iako je plan bio da skroz idemo po hrptu, kiša koja nas je zatekla kod skloništa Orlovo Gnijezdo natjerala nas je da se spustimo niže na požarni put. Tako smo bar obišli i kuću Pod Koludrom:

Pod_Koludrom

Srećom, kiša nije bila jaka i mi smo bez problema stigli do svog odredišta – doma Putalj. Smjestili smo se u sobe i otišli u restoran na ručak i piće:

Putalj

A navečer su nam se u domu pridružili naši prijatelji planinari iz Splita:

Ujutro se slikamo ispred doma Putalj:

Gledamo u nebo i pošto nije kišilo ipak odlučujemo nastaviti hrptom Kozjaka prema vrhu sveti Jure. Kiša je na kraju počela padati, ali nije bila jaka tako da smo svi bez problema stigli do vrha:

10_svjure

11_svjure

Jedino što nismo svi stali odjednom na sliku pa smo se slikali na dvaput:

Sveti Jure

Na prijevoju Blaca ispod vrha nas je čekao minibus, a nakon što smo presvukli odjeću još smo stigli i do Splita:

13_split

Split

Tek u povratku kući prati nas olujno vrijeme s jakom kišom, ali ipak bezbrižno autoputom stižemo kući već prije 22 sata.

Sve u svemu – prekrasan izlet.

Slovačka

14/08/2016

U organizaciji PD “Petrov Vrh” Daruvar, zajedno s planinarima iz Splita, Pakraca i Virovitice, ove smo godine tjedan dana boravili u Slovačkoj na Visokim i Niskim Tatrama, te na Velikoj i Maloj Fatri. Obišli smo samo mali dio onoga što se u Slovačkoj može vidjeti. Krenuli smo u nedjelju 7.8.2016. u 7 ujutro iz Lipika, a stigli smo u Liptovsku Osadu predvečer u 18 sati:

1Dan1_Škutovky

Odmah nakon smještaja u sobe slijedi večera:

Večera

A poslije večere raspremanje, tuširanje i šetnja oko doma Škutovky:

1Dan2_Škutovky

Drugi dan ustajemo ležerno oko 7 sati, u 8 doručkujemo i krećemo u obilazak obližnjeg većeg grada Ružomberoka:

2Dan1_Ružomberok

Ružomberok

Nakon dopodnevnog šopinga, vozimo se busom do žičare i uspinjemo na Malino Brdo (Velika Fatra):

2Dan3_MalinoBrdo

Odakle se laganim hodom spuštamo u etno-selo Vlkolinec:

Vlkolinec

Usput smo još obišli i Brankovsky Vodopad, a poslije večere je počelo spontano druženje uz tamburicu:

2Dan5_Škutovky

Nismo dugo tulumarili jer iduće jutro ustajemo u 5:30 da bismo krenuli u osvajanje najpopularnijeg slovačkog vrha Krivana. Na Krivan se odlučila popeti probrana ekipa od 10 planinara iz svih spomenutih planinarskih društava. Evo ih na početku trase Tri Studničky:

3Dan1_3Studničky

Uspon je dugotrajan, ali ne previše naporan:

Krivan

I na kraju svi smo zajedno na vrhu:

3Dan3_Krivan

Silazak je na drugu stranu prema Štrbskom Plesu, gdje se usput slikamo na zgodnoj piramidi:

Piramida

Za to vrijeme ostali planinari nastavljaju busom do Štrbskog Plesa i uspinju se žičarom na Prednje Solisko, odakle je bilo potrebno još malo se penjati do vrha:

PrednjeSolisko

3Dan5_Solisko

I ova grupa se odlučuje pješke spustiti do Štrbskog Plesa:

Križanje

a do jezera stižemo nekako svi u isto vrijeme. (Pleso = jezero)

Četvrti dan nas ujutro dočekuje gusta magla, a mi hrabro krećemo u smjeru Niskih Tatri:

Zahradky

Uspinjemo se pomoću dviju žičara gotovo do samog vrha Chopok na preko 2000 metara:

Žičara

Međutim, samo što smo izašli iz kabina gore na vrhu nas dočekuje vjetar i kiša. Srećom, u blizini se nalazi Kamena Chata (kuća) u koju smo se svi uspjeli zgurati:

KamenaChata

U kući smo proveli čitavo dopodne, nadajući se da će kiša prestati:

Ali pogled kroz prozor nam je ubio svaku nadu da ćemo se tog dana popeti na najviši vrh Niskih Tatri Dumbier:

4Dan5_KrozProzor

Iako smo se u dom vratili ranije nego što smo planirali, znali smo korisno iskoristiti dobiveno vrijeme – druženje na šanku.

Pošto nam je kiša pokvarila planinarski ugođaj, odlučili smo malo izmijeniti svoj plan izleta pa tako sljedeći dan otići u obilazak Oravskog Hrada (dvorac) i etno sela Zuberec. Evo nas u podnožju Oravskog Hrada:

Oravski Hrad

Pogled izbliza:

OravskiHrad

Ispod dvorca ručamo originalne slovačke specijalitete, a onda nastavljamo busom do mjesta Zuberec gdje obilazimo muzej na otvorenom u kojem su skupljene i premještene stare drvene kuće:

Zuberec

MuseumDedine

Vraćamo se u naš dom Škutovky na večeru, a večer je ovaj puta bila rezervirana za kartanje.

Sljedeći dan očekujemo proljepšanje vremena, ustajemo opet rano i odlazimo u drugi posjet Visokim Tatrama. Ovaj puta nam je polazna točka Stari Smokovec. 11 planinara odlučuje obići takozvanu Tatransku magistralu od Hrebienoka do Štrbskog plesa u duljini od oko 25 km, a koja se proteže po  južnim obroncima Visokih Tatri i obilazi brojna ledenjačka jezera i vodopade. Ostatak ekipe obilazi Stari Smokovec, zatim vlakom odlazi do postaje Popradske Pleso, a na kraju pješače do istoimenog hotela uz jezero, gdje se pridružuju Tatranskoj magistrali.
Početak staze Hrebienok:

PopradskePleso

I na kraju Štrbske Pleso s poznatom skijaškom skakaonicom:

ŠtrbskePleso

Posljednji dan planinarenja bio je rezerviran za Malu Fatru i njen najviši vrh Veliki Krivan. Najprije odlazimo do mjesta Terchova gdje obilazimo spomenik slovačkog narodnog junaka Janošika:

Terchova

Odlazimo busom u dolinu Vratna i opet žičarom dovoljno visoko da za pola sata osvojimo vrh Veliki Krivan:7Dan3_Krivan

Silazimo na suprotnu stranu planine pri čemu obilazimo Šutovski Vodopad:

ŠutovskiVodopad

Navečer poslije večere pakiramo kofere i koristimo zadnju priliku za druženje uz tamburicu, karaoke i ples.
Napokon, u rano nedjeljno jutro krećemo kući. Stajemo u Banskoj Bistrici na kraći šoping, a usput stajemo još i u Budimpešti:

Budimpešta

Sve u svemu, jedan prekrasan izlet na kojem smo toliko toga vidjeli, upoznali puno krasnih ljudi, a povrh svega donijeli odluku – ovamo se treba vratiti ponovno.

Izvješće s izleta sastavio: Željko Tomašević

Lipanj u Lipiku

12/06/2016

Tradicionalni pohod “Lipanj u Lipiku” organizira naše planinarsko društvo svake godine sredinom lipnja. Ove godine smo se okupili na ulazu u park. Iako je najavljena kiša okupilo se dosta planinara:

1_Lipik

Prevezli smo aute do našeg cilja u Šeovici, a mi smo se zaputili prema našem skloništu “Točkica” u Gagićima:

2_Točak

Ovdje smo imali domaći doručak sa kruhom, masti i lukom. Nakon doručka dijelimo se u dvije grupe. Oni koji su htjeli manje hodati idu ravno prema Begovači, a oni koji bi više hodali idu isto do Begovače ali preko vrha Velika Glavica.
Najprije se prelazi potok Rogoljica:

3_Rogoljica

A onda slijedi oštar uspon do Velike Glavice:

4_VGlavica

Spuštamo se ponovno do potoka i uspinjemo na Begovaču:

5_Begovača

Sa Begovače Cvijinom stazom nastavljamo prema autima u Šeovici i stižemo taman s prvim obilnijim kapima kiše. U Lipiku nas čeka ručak i glazba:

6_Lipik

13Desne

Kozara

20/03/2016

Opet malo planinarimo po susjednoj Bosni i Hercegovini. Kozara je od nas udaljena smo sedamdesetak kilometara pa smo se odlučili za jednodnevni masovni izlet (masovni – gledano iz naše perspektive). Putovali smo jednim minibusom i još s tri auta. Skupili smo planinare i iz Daruvara, Pakraca i Kutine. Morali smo ići preko Prijedora i Kozarca jer se cesta od Gradiške na Kozaru trenutno renovira. Po dolasku na Mrakovicu odmah smo se okupili pored spomenika radi zajedničke fotografije:

Kozara1

Nekolicina je odlučila šetati oko spomenika, a većina odlazi na dvosatno pješačenje prema Goloj Planini. Usput smo pokušali uspon na vrh Šupljikovac, koji na žalost nismo skužili, ali smo naišli na zgodnu stijenu u području Gumline:

Gumline

Nastavljamo uspon kroz šumu prema Goloj Planini i uskoro izlazimo na livade odakle se nazire naš cilj:

GolaPlanina1

I na kraju evo nas pored vidikovca:

GolaPlanina2

Do auta se vraćamo šumskom cestom, a na Mrakovici srećemo stotine ljudi, izletnika, planinara, školaraca. Zbog gužve smo odlučili na ćevape stati u Dubici.

Šeovica – Omanovac

30/01/2016

Ovo je jedan od onih “spontanih” izleta koji nisu bili u planu izleta, a nakon što netko predloži da odemo negdje hodati – svi se pridruže. Tako je bilo i ove siječanjske subote kad smo se okupili na tržnici u Lipiku:

1Lipik

Prevezli smo se autima do sela Šeovica:

2Šeovica

Odavde krećemo u smjeru planinarskog doma Omanovac Cvijinom stazom:

3CvijinaStaza

Odmor na jednom od 7 potoka koje siječe Cvijina staza:

4Odmor

Uzlazimo na cestu kod Krive Breze:

5_KrivaBreza

Odakle nastavljamo grebenskom stazom prema Omanovcu, a grupa od 5 planinara odlazi stazom uz Rogoljicu i Planinskim rtom do doma. U dom stižemo nekako u isto vrijeme i priključuju nam se Drago i Josip. U domu slavimo Gordanin rođendan uz domaće rakije, likere i kobasice:

6UDomu

Slikamo se ispred doma:

7Omanovac

I spuštamo se preko Debelog rta do naših auta. Evo nas na mjestu gdje smo zatvorili kružnu stazu po kojoj smo hodali:

8Povratak

Vincekovo u Gagićima

24/01/2016

Na ovogodišnjoj ceremoniji okupilo se 7 naših planinara:

1Brajde

Možete pogledati i video zapis ako kliknete OVDJE:

Biskup je obavio posvetu naše brajde a onda smo prionuli pripremi hrane:

2Roštilj

Nakon ručka i kratkog druženja u kućici i proslave Dobrilinog rođendana prošetasmo do vidikovca:

3Vidikovac

A na povratku nas je Željko poveo do jednog izvora, kraj kojega se nismo slikali jer je bio onemogućen pristup, pa smo se svi zajedno slikali na brdu iznad izvora:

4Izvor

Novska – Stazom VRA”Bljesak”

10/01/2016

Nekoliko se naših planinara pridružilo ovom tradicionlnom pohodu kod naših prijatelja iz Novske:

1Novska

2Lovačka

3Lovačka

Kovačevac – Bijela Stijena

03/01/2016

Iako je prošle noći napadalo i do dvadesetak cm snijega 5 odlučnih planinara iz HPD”Lipa” Lipik je odlučilo prošetati nemarkiranom stazom od Kovačevca do Bijele Stijene.
Na početku u Kovačevcu:

1Kovačevac

Put nije otežavao samo snijeg nego i savinute grane drveća:

2Provlačenje

Ali ipak su se uspjeli provući do ceste u Rađenovcima i Rajčićima:

3Rajčići

I na kraju doći do motela na Bijeloj Stijeni gdje je po njih došao automobil: